Pages

11 Şubat 2012 Cumartesi

Miskin Cumartesi Yazısı

Bizim evde en keyifli gün Cumartesi oluyor, neden bilmiyorum. Hafta içi koşturmacası olmadığından, pazar gününün kendine has rehavetine de kapılmadığımızdan, Cumartesileri güne güzel başlıyoruz. Şu aralar annem kahvaltı saatindeki radyo programını sevmediğinden, televizyona yöneliyor ve bilmem kaçıncı geleneksel kanal kavgasına başlıyoruz. Ev adeta üçe bölünüyor bu esnada; annem magazin programı açmak istiyor, babam belgesel kanalı diye diretiyor (pazar günü western'e dönüyor, o ayrı) bense Yeşilçam filmi buluyorum hemen. Hal böyle olunca anlaşmazlık çıkıyor, gündüzleri televizyonla yapamıyoruz biz.

Fakat son birkaç aydır, televizyon cahili bir insan olarak, evin bütün fertlerini bir araya getirecek müthiş bir keşif yaptım; Gezi programları! Kış mevsiminin vermiş olduğu rehavet ile, hepimiz oturduğumuz yerlere gömülüyor ve programa dalıyoruz, savaş bitiyor. Babam zaten Nat Geo hastası, ben geziye dair ne varsa okumaya izlemeye bayılıyorum, anneminse ilgisini çekecek bir şey mutlaka oluyor programda. Hafta sonu gündüz kuşağı hafta içinden farklı olduğundan, kanallar genellikle gezi programlarını cumartesi-pazar öğleden sonralarına saklıyorlar. Erken uyandıysam Tv8'deki Gülhan'ın Galaksi Rehberi ile başlıyorum güne, sonra Kanal Türk'e geçiyorum, Özlem Tunca ile Dünyayı Geziyorum başlıyor. Bir de Samanyolu tv'de Ayna Programı var ama o akşam saatinde olduğu için çok denk gelmiyorum.

Dedim ya, kış gelince uyuşuyoruz biz. Yani normalde de çok hareketli, oradan oraya koşturan bir insan olmadım hiçbir zaman, ama kış gelince ayrı bir rehavet çöküyor üstüme. Soğuk havayı protesto edercesine evden mümkün olduğunca çıkmamaya çalışıyorum. Pek sağlıklı bir davranış değil biliyorum, pazar rehavetiyle birleşince çok kasvetli olabiliyor, ancak yeni başlayan hafta sonuyla birlikte Cumartesi'ye çok yakışıyor soğuk havada evde miskinlik yapmak. 7'den 77'ye ile büyüdüğümden, bilinç altıma yer ettiğinden midir bilinmez, en çok kahvaltı masasında keyifle izliyorum gezi programlarını. Sonra, gelsin tembellik.

Bir de sallanan koltuğumda kitap okuma seanslarım var ki, o ayrı bir seremoni, ayrı bir yazının konusu. Sizin nasıl geçiyor Cumartesi'niz?

Herkese iyi hafta sonları diliyorum! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...