Pages

21 Nisan 2012 Cumartesi

Tatlı Krizinde Kaçınılmaz Son; Fondü

Aslında her şey, benim evdeki ekstra acı bitter çikolataları benmari usulü eriticem diye tutturmamla başladı. Efendim, bundan birkaç hafta önce, annem yanlışlıkla Eti Karam'ın üretmiş olduğu acılığı azaltılmış bitter çikolatasını almış. Eti'yi severim, iyidir hoştur da, acılığı azaltılmış bitter çikolata fikrini saçma buldum. "Hani bitter acıydı?" sloganı ondan da saçma. Bitter acıdır! Çikolata gurmesi olmasam da, mevzu bahis çikolatayı yer yemez bir acayiplik olduğunu anladım, ve bütün çikolata keyfim yerle bir oldu. Bu noktada Selçuk Yöntem'e katılıyorum çünkü, ben de bitterciyim! Acılığı azaltılmış bitter'i aforoz ettikten sonra, artık gözüm nasıl döndüyse, bu sefer gidip dört paket Eti Karam Yoğun Bitter Lezzeti aldım. Evet, bitter acıdır ama bu seferki benim için bile fazlaydı.

Bitter çikolatalarım bir kenarda dururken, bugün sonunda senenin ilk çileğini yedim. Zaten meyve yiyen bir insan değilim, bir de işin hormon boyutu olunca, mevsiminden önce meyveyi eve sokmamaya gayret ediyoruz. Derken tatlı krizim tuttu, ve bir anda kafamda şimşekler mi çakmadı, ampuller mi yanmadı, neler neler oldu ve ben bitter çikolatalarımı eritip çilekle yemeye karar verdim.

Daha önce de kendi çapımda bir iki tarif vermiştim hatırlarsanız. Bu fondüyü tamamen friistayl yaptım. Şöyle ki, ne fondü setim var, ne de herhangi bir ölçeğim. Fiyakalı bir malzemeler listesi hazırlasam, o da yok. Biraz çileğiniz, bir paket çikolatanız olsun yeter. Bir çaydanlıkta, veya su ısıtıcısında suyunuzu ısıtın. Bir geniş kabınız ya da büyük kaseniz olsun, bir de minik bir kabınız. Ben büyük bir kase ile, küçük bir su bardağı kullandım. Küçük su bardağınızı kasenin içine koyun. Çikolatalarınızı kırın, ve bu küçük bardağın içine koyun. Çikolatalar ne kadar ince olursa, o kadar kolay eriyecektir. Kaynar suyu kaseye boşaltın, ve üzerini kapatın. Kaynar suyun sıcaklığı ile bardaktaki çikolataların eridiğini göreceksiniz. Daha sonra çilekleri, veya arzuya göre başka meyveleri yanında başka bir tabağa dilimleyin. Buradaki olay sadece çikolataların benmari usulü eritilmesi. Bu kadar basit! Fondü seti olmadan, detaylı ölçülere gerek olmadan tatlı krizlerine bu şekilde son verebilirsiniz.

Bir de bitter çikolataları tüketmenin mutluluğu varya, işte o bambaşka. Acı çikolatayı abartmayalım arkadaşlar, her şey kararında güzel.

2 yorum:

  1. fondü müthiş tatlı ihtiyacını giderir yahu, candır :(

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle! ben öyle tatlı delisi sayılmam, dondurma olsun bitter çikolata olsun yeter bana, ama fondünün güzelliğini inkar edemeyeceğim :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...