Pages

24 Mart 2015 Salı

Esrarengiz Bahçe Çılgınlığı ve Kuruboyalarım



Bir süredir bloglarda ve instagramda, bir Esrarengiz Bahçe çılgınlığı başını aldı gidiyor. Meğer ne çok ihtiyacımız varmış boyarken stres atmaya, ne çok özlemişiz çocukluğumuzdaki gibi boyama yapmayı.

İtiraf ediyorum, başta pek ilgilenmedim. Farklı kişilerden farklı paylaşımlar görünce, D&R alışverişlerimden birinde attım sepete. Bir an kararsız kaldım, almaktan vazgeçer gibi oldum. İyi ki vazgeçmemişim.

Kitabı uzun uzun anlatmayacağım, bilen biliyor zaten. Johanna Basford adlı çizerin siyah beyaz çizimlerinden oluşan kitabı, siz renklendiriyorsunuz. Kitap ismine yakışır biçimde, bol çiçekli böcekli ağaçlı çizimlerden oluşuyor, çizerin içine gizlediği minik detayları bulmak da size kalıyor. İsteyenler için desen tamamlama kısımları da var ki benim hiç bulaşmayacağım kısımlar bunlar, hem çizimlerim berbattır, hem de çizerinkilerin yanında amatör çizimlerim gözüksün istemem :) 

Kitap bir terapi gibi, ben ki resim dersini ortaokuldan beri almadım, buna rağmen çok keyif aldım. Zaten resim gibi düşünmeyin, renkleri biraz seviyorsanız, kitabı da seveceksiniz demektir. Benim gibi bir yeteneksiz için, hazır çizilmiş olanı renklendirmek çok daha zevkli. Ama kolay asla değil! İlerledikçe öyle karmaşık desenler var ki, şimdiden gözüm korktu.

Kitaptan zevk almanın en önemli yolu da boyalarınız ve kalitesi. Ben kitabı öylesine aldığım için evde çocukluğumdan kalan kuruboyalarla başladım, içi geçmiş boyalarla bir süre sonra pes ettim. Biraz araştırma yaptım kim ne kullanıyor, nasıl boyuyor diye, ortaya farklı sonuçlar çıktı, ben de kendime göre değerlendirdim. Öncelikle ne ile boyayacağınıza karar vermek gerekiyor, kuruboya mı, sulu boya mı, keçeli kalem mi, jel kalem mi, ince uçlu keçeli kalem nam-ı diğer Stabilo'larla mı boyayacağınıza karar verin. Mürekkeplere aşina bir dolma kalem kullanıcısı olarak ben ilk etapta kağıdın kalitesini düşündüm, o konuda endişeniz olmasın, kalitesi benim beklentimin üzerindeydi. Ancak demiyorum ki kalın fırçalarla sulu boya yapın :) Ben her şeyi, en sevdiğim ince uçlu Stabilo'ları bile bir kenara bırakarak kuruboya yapmaya karar verdim ve alışverişe giriştim.

Genelde kırtasiye alışverişlerimi D&R'dan, Ebay veya Aliexpress'ten son olarak da bildiğimiz kırtasiye dükkanlarından yapıyorum. Ebay veya Aliexpress'i bekleyemezdim, D&R'da istediğim kadar çok çeşit bulamadım, canım oturduğum yerden alışveriş yapmak istedi dışarı çıkıp kırtasiyelere bakmadım. Aklıma daha önce hiç denemediğim Ofix.com geldi, iyi ki de gelmiş istediğim tüm malzemeleri orada buldum.



Boya kalemleri konusunda fazla bir bilgiye sahip olmadığımdan özel bir marka tercihim yoktu, ne kadar çok renk tonu, o kadar iyi diye düşündüm ve Monami'nin 36'lık kuruboya setinde karar kıldım. Arama sonuçlarında gözüme yine Monami'nin 6'lı Neon kalemleri çarptı, parlak renkleri çok sevdiğimden bir de onları attım sepete. Kitapta bol bol yaprak boyayacağımı bildiğimden, ve yeşil kalemlere asla hayır diyemediğimden, kendime bir de Stabilo'nun Easy Colors'unun sağ el için olanını aldım, performansı mükemmel diyebilirim. Ele müthiş oturuyor, yormuyor, rengi çok güzel. Bir tek, normalden büyük bir kalemtraşa ihtiyaç duyabilirsiniz, ikili/üçlü kalemtraşınız varsa onlar da iş görüyor. Yine dayanamadım, olaydan tamamen bağımsız olarak Stabilo'nun Worker serisinden bir de jel kalem aldım, en kötü ihtimal kartlarımı yazarım dedim. Aslında alışverişi burada bitirmek niyetindeydim, ama kargo bedava limitine yaklaşınca, çoğu insan gibi ben de kargoya para vereceğime bir ürün daha alırım dedim, ve başta ilgimi çekmeyen ama siparişe en uygun olan Monami'nin 12'li Metalik Kuruboyasından aldım. İyi ki almışım dediğim bir diğer set de bu oldu, metalik diyince aklıma çirkin griler, siyahlar gelirken çok güzel tonlarda kalemlerim oldu. Bir tek neonların performansı için vasat diyebilirim, ama renkleri karıştırırsam onlardan da güzel sonuçlar alacağımı düşünüyorum.

Bugün kalemlerin gelmesiyle hemen masanın başına geçtim ve yeni kalemlerle ilk denemelerimi yaptım. Yan yana iki sayfadaki renklerin farklılığı gerçekten hissediliyor, eski emektar kalemlerimle kendime hem işkence etmişim, hem de soluk renklerle vasat bir boyama yapmışım. Şimdi yeni kalemlerimle çok mutluyum, eğer siz de boyama kalemleri ile ilgili fikirler arıyorsanız, hem Ofix.com hem de kalemlerim tavsiyemdir, ben çok memnun kaldım.

Esrarengiz Bahçe'ye doyamayanlar için, Enchanted Forest çok yakında geliyormuş, yazıyı bu haberle bitirelim :)

7 yorum:

  1. boyaların uygulanmış halini de gösterseniz de canlılıklarını anlayabilsek ? ona göre alırdık :)

    YanıtlaSil
  2. haklısınız ancak fotoğrafların tam olarak gerçeği yansıtacağını düşünmediğimden yayınlamamıştım. bu konuda istek olursa koyabilirim elbette.

    YanıtlaSil
  3. neon kalemleri ben de çok merak ediyorum, neden memnun kalmadınız? ona göre alıcam :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Su Karaylı, ben neon kalemleri beklediğim kadar yoğun bulmadım. Yani makale vs. okurken altını çizmek için olan Text Liner'lardan bir farkı yok maalesef. Ya da şöyle söyleyeyim, diğer kalemlerimle bir kere boyadığım bir kısmı, neon kalemlerle iki-üç kere üstünden geçmek gerekiyor ki tam verim alınabilsin. Bu yüzden performansı bana biraz zayıf geldi, yine de siz bilirsiniz, keyifli boyamalar :)

    YanıtlaSil
  5. Ewet boyaların uygulanmış halini gostrseniz iyi olur

    YanıtlaSil
  6. Neon kalem olarak şu küçü kızların aldığı topmodel midir nedir onun 4 lü kalemleri çok iyi iş çıkarıyor

    YanıtlaSil
  7. Sharpie ve stabiloyla yapıyorum, konu esrarengiz bahçe ama ben kalemlere değinmeden edemiyceem. Stabiloyu ilk 2 sene önce 1 adet alarak başladım. Sonra zaten kırtasiye bağımlısı olan ben artık her gidişimde stabilo alıyordum, 1 yılın sonunda 38tane oldu. Sonra Sharpie diye bişey duydum araştırdım biraz. Sonra D&R'dan 4lü set aldım, sonrasında bir anda 3 tane falan siyah sharpie aldım sonrasında 20 shariem olaa kadar farklı yerlerden farklı fiyatlaa aldım. Profesyonel olarak çizim yapıyorum, Stabiloların yetemeyip güçsüz kaldığı yerlerde sharpie kullqnıyorum.Ha bide şu ana kadar 2 tane alabildiğim anormal derecede pahalı olan copicler var onlardan hiç bahsetmiyorum. Bence en mükemmel çizim üçlüsü Stabilo Sharpie Rotring

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...