Pages

7 Aralık 2009 Pazartesi

Ekşi Sözlük - Kutsal Bilgi Kaynağı

Uzun bir süredir kayıtlı Ekşi Sözlük okuruydum. Bazen boş vakit doldurmak, bazen merak ettiğim bir şeye bakmak, bazen b.kunu çıkarıp bilmediğim İngilizce bir kelimenin anlamına bakmak için girdim sözlüğe. Sözlük fanı oluşumun net tarihini hatırlayamasam da, internet bağlantım var olduğu sürece benim için hep vardı sözlük. Zaman zaman bazı yazarların sırf eleştirmiş olmak için eleştirdiği duygusuna kapılsam da, bi yerden sonra olumsuz eleştirileri kaale almasam da, sözlük eğlencesini hiç yitirmedi benim için.


2 sene önce, sözlüğün çaylaklar için araladığı kapıdan -açtığı demiyorum, araladığı- içeri sızmayı başardım. Yapmam gereken sadece 10 entry girmekti, sonrasında uzun süren onay bekleme süreci başladı. Geçen sene, ssg'nin doğum günüydü sanırsam, bir anda topluca yazar alımı yapıldı, ben o dönem pek fazla login olmadığım için yazar olamamıştım. Ama bundan 1 ay önce yine sözlük karıştırırken fark ettim ki, onay listesinde iyi bir sıradayım, son bir gayretle biraz daha üzerine düşeyim senin sözlük, dedim. 2 gün önce ise, kontrol merkezinde " ekşi sözlük camiasına hoş geldiniz! sizin şahane bir insan olduğunuzu fark ettik, sözlüğü daha iyiye götüreceğinize inandık..." diye başlayan bir mesajla karşılaştım. Uzun lafın kısası, artık sözlük yazarıyım. Yazarlığım onaylandıktan sonra bi an yazmaya tereddüt edip çekinsem de, şimdilik onu kırmış durumdayım. En çok keyif aldığım kısmı ise, entrylerin okunup oylanması. En çok hangi entry beğenilmiş, hangisi dikkat çekmiş... Okunmamak diye bir derdin olmuyor, sözlük yazarları yorum yapmaktan çekinmiyor, tak atıyorlar mesajı. İyi veya kötü bir yorum geliyor hep. Şu anda üzerimde sadece okunuyor olmaktan kaynaklanan bir mutluluk var, tanımadığım ve beni tanımayan insanlar tarafından okunmaktan kaynaklanıyor. Şımarıklık yapıp bakın nickim bu beni takip edin demiyorum, ama bazı kilit başlıklardan ben olduğum anlaşılır diye düşünüyorum, en azından beni tanıyanlar tarafından. Üniversiteyi kazanıp sözlükte adını arattıktan sonra ödümü koparan sözlük ahalisine buradan selam ederim, şimdilik en büyük hedefim kelimelerimi toparlayıp okulum hakkında güzel bişeyler yazmak! İyi okumalar :)

(#17439384)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...