Pages

11 Nisan 2009 Cumartesi

Uçurtmalar

Yeni bir Teoman albümüyle beraber, çok daha farklı bir heyecan içindeyim şu an. Bazen bir şeyi görüyorum veya duyuyorum, o an idrak edemiyorum, çok sonra kafama dank ediyor. Elif Şafak'ın Teoman'a şarkı sözü verdiğini bir yerde okumuştum (o kadar idrak edememişim ki nerde okuduğumu bile hatırlamıyorum. yoksa okumamış mıydım? yok canım okudum tabi. televizyon izlemem ki ben) Yazılarını okurken beni aptala çeviren Elif Şafak'ın yazdığı sözleri, sarhoşken bile sesini duymak için bas bas bağırdığım, konser afişini gördüğüm yerde yapıştığım Teoman'ın söylemesi.. Ooof. Hayır bunun bi tarifi yok. Bir taraftan parçanın kendisini dinliyor olsam bile yok. Evet yeni Teoman albümü heyecanının çok ötesinde bir şey bu. Alıntı yapmayı sevmem ama. Bu bir istisna. Elif Şafak yazmış, başımın üstünde yeri var :)




En sevdiği renk mor olan kadın
En sevdiği kelime asi

En sevdiği oyun incitmek beni
Hıncı, çocukluktan kalma bir yara izi gibi



İpleri dolaşmış uçurtmalar misali
Ne beraber uçabildik, boşverip şu dünyayı
Ne gidebildik kendi yolumuza
Rüzgarda savruk, başına buyruk
Senle ben



Zamanı, yaralarla ölçen kadın
Geçmişiyle kavgalı
Gündüz isyankar
Geceleri Tanrı’ya sığınan kız çocuğu
Kırdığı kalpleri dizmiş ipe
Gene en büyük zararı kendine



En sevdiği ses, çocuk sesi
Güneşli, billur, neşeli
Oysa, yıllar var ki kendi
Anne olmayı istememiş
Çekip gidebilmek için bir gün
Geride ekmek kırıntıları bırakarak
Kuşlar yesin diye ayak izlerini
Kalmasın ne bir sızı ne kalp yarası

...
4 saat sonra gelen edit : Parçanın tamamı bu değil. Neredeyse yarısı. 5 dakika 28 saniye olan bu parçada, Elif Şafak kanımca kitap yazmaktan gelen bir alışkanlıkla sözleri uzun tutmuş, ancak kendisini tanıyanlar bilir, bu parçadaki en sevdiği renk mor olan kadın zaten kendisi. Evet bu o.. o yazmış, dedim dinlerken. Bir süre buna kilitlendim, şimdi yavaş yavaş albümü dinliyorum, Mavi Kuş ile Küçük Kız'a takıldım. Ordaki sarhoşken hep sahici olan, Ortaçgil dinleyen de Teoman'ın ta kendisi :) Ve de aslında iyi biri. Aaah, bu sevdiklerimi bir arada görmek fazlaca etkiledi beni. Sevdiklerini görünce şımaran çocuklar gibiyim.

Hadi uyuyalım artık. (vazgeçtim kaçmak yok söz bu kez, çok güzel uyuyorsun diye yanımda?!)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...