12 Şubat 2009 Perşembe

ilk yazının şerefine..

her zaman yapmam bu kıyağı. çünkü bu bir blog, deneme defterim değil. şizofrenik, sarhoş, mutsuz ve şuursuz yazılarımın yeri hiç değil. ama madem karanlıkta kulağımızda Freddie Mercury'nin sesiyle odada oturuyoruz... sarhoş olmasak bile, bu yazı buraya gelmeli. yaratıcı günümde değilim, hazıra konuyorum. Aslında açık verdiğim yazıların okunmasından pek hoşlanmam.
yine de..




***

yolda tek kelime yazamamışken,bu saatte, vodka sarhoşluğundan baş ağrısıyla uyanıp dürtülmüş gibi kağıda kaleme sarılmam ilginç tabi. beni asıl sarhoş eden vodka değildi sanırım, uzun zaman sonra balıkesire gelir gelmez kendimi o kadar tanıdığın içinde bulmamdı. vodka bunun yanında hikaye.. işin komiği, bu deftere yazdığım çoğu şey ya ben vodkayla sarhoşken yazıldı, ya da sarhoşluğun ardından. her şey o kadar tanıdık ki, baş ağrısı bile bozmuyor sinirimi. baş ağrısı da tanıdık, evet. eksik uykulara alışmış zavallı bünyem, vodka sonrası sızıp kalmamın 6 saat ardından ayağa dikti beni, her ne kadar saat sabahın 5 buçuğu olsa da.masa lambasının ışığına odayı seyrediyorum, her şey o kadar tanıdık ama bir o kadar uzak ki. duvar saati durmuş, anlıyorum ki zaman durmuş bu odada. benim ardımdan.. zaten geride kalmak hep zordur. bir zamanlar benim burada kaldığım gibi. zamanın durduğu yerde, vodkayla sarhoş o kızı düşünüyorum, aramızdaki farkı. orhan veli misali giden geminin ardından bakakalandı o, bense o gemiyi düşünmeyi çoktan kestim. ama neden.. neden hepsi şimdi üstüme geliyorlar? burada.. gemi.. vodka... o kız... zaman...
zaman geçmiş, o kız da gitmiş, gemi de. ben de bakakalıyorum arkalarından, fark değil ama bir ortak nokta daha. hayatımız bişeylerin arkasından bakakalarak geçmiş, en çok da gemilerin. gemiler...
bir tek vodka kalmış geride. zaman durmuş. gemi gitmiş, zaman durmuş. buna en çok da o kız üzülmüş.
burada, o geminin hatırasıyla sarhoş olabilirim. belki oldum bile. aylar sonra, bu şehre gelip onca tanıdığın içinde olduğum gibi. hepimiz sarhoşuz ve arkasından bakakaldıklarımıza içiyoruz. en çok da gemilere... gemi gitmiş. yıllar, yıllar geçmiş. biz.. burada kalmışız. geride kalmak hep zordur zaten.
o kız gibi.. geride kalanım ben. gemilerin ardından.. vodkayla sarhoşum. o kız da sarhoş. ikimiz de, aynı gemiyi düşünüyoruz. kulağımızda aynı eski şarkı. sarhoşken hep aynı şarkıyı söyleriz zaten. susarız, konuşmayız. sözler kimin umurunda...
31.01.08 06:09

***

Ben de sokakKedisi. Memnun oldum! Dediğim gibi, her zaman açık vermem, sevmem de zaten.

kendime not: ilk sefer için nası bi başlık lan bu.

4 yorum:

  1. bir de şarapla sarhoş olmayı dene.
    bakalım neler olacak...

    YanıtlaSil
  2. ben de memnun oldum kedi :)
    hoş bi yazıyla giriş yapmışsın :):)

    YanıtlaSil
  3. kediciğim o gemileri batırırım ben..

    YanıtlaSil
  4. bütün yazıların şerefine ilk yazına yorum yapıyorum. ben okurken hiç sıkılmadım denizciğim çok sevdim yazılarını.. senin kelimelerini sevdiğin gibi..
    seçil

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...